2013. június 16., vasárnap

Mátranováki Fanyűvő - Egy olvasó teóriája



Már jó párszor írtam a mi kis nyűvinkről, lehet egyeseknek már "lejárt lemez", esetleg csalás vagy csak sima urbanlegends. Én még valamennyi esélyt mindig adok neki, hogy van alapja a dolognak. A lényeg most az, hogy megkeresett egy olvasó, V. Zsolt és leírta nekem az ő kis teóriáját az észlelésekkel kapcsolatban. Igazán érdekesnek, összefüggőnek és megalapozottnak találtam, így gondoltam közzé teszem az oldalon is, az ő engedélyével. Íme:

" Tudom, hogy valamennyire elült már ez a Fanyűvős eset, de lenne egy teóriám a megjelenésére, az észlelésekre. Ha esetleg jónak látod, akkor majd kirakhatod az oldaladra.
  • Először az időpontok, aztán a teória
    2001. június: jún. 21. - 28.
    2007. ősz eleje: valószínűleg október, mivel legtöbbször ekkor köszönt be az ősz (okt. 11. - 19.)
    2008. tavasz közepe: én itt áprilisra gondolok...be is másolom a napokat - ápr. 6. - 11.
    és a legfontosabb időpont nap szerint, ami nem tud eltéríteni ettől a teóriától
    2011. okt. 31.: okt. 26. - nov. 2.

    És a teóriám: ahogy egyszer hazafelé menet kocsiból láttam a Teliholdat, az jutott eszembe, hogy valamilyen köze lehet a lény életéhez. És ezen időpontokat megnézve a holdnaptárban, mindegyik közel esik az újhold és az első negyed közötti állapotokba. Ebből leszűrve a Fanyűvő talán ekkor mozoghat és ekkor a legaktívabb.
    Utána néztem, hogy az élővilágra milyen hatással lehet az újhold és az első negyed közötti állapot, és néhány helyen azt találtam, hogy a nőstények tüszőérése újholdkor indul meg ----> lehetséges, hogy párt keres magának a hormontermelődése miatt (tehát mondjuk nőstény). De ha hím, akkor lehetséges, hogy éppen párt keres magának, mert érzi a nőstény feromonokat. Ebből kifolyólag lehet, hogy többen vannak.(?)
    Másrészt a növényekre is hat, és lehetséges, hogy a növényi tápláléka ekkor a legjobb számára.
    Viszont ha húsevő is, arra nem találtam megfelelő magyarázatot. Talán a többi állatra is hat valamiféleképpen a holdállás, és ezért mozdul ki ebben az időszakban.
    Vagy éppen roppant mód rosszul lát, és ebben az időszakban látja át a területét a holdvilágnak köszönhetően.
    Nos... lehetnek hibák az ötletben. Csak így átfutott ez az egész az agyamon, és gondoltam bejöhet.
    A legtöbb szemtanú leírásában nagyjából mindig meg van említve, hogy a Hold bevilágította a területet, vagy éppen telihold volt.(!)
    Még annyit hozzátennék, hogy ha esetleg valaki elindulna a lény felkutatására, talán ebben az időpontban kellene tennie. Hátha bejön, és sikerrel jár majd.
    Itt pedig az oldal, ahol meg lehet nézni a Hold állásait:


    Mi a véleményetek? Szerintetek is van köze a Hold állásának a Fanyűvő életmódjához vagy észlelési időpontjaihoz?


5 megjegyzés:

  1. JA szerintem is lehet köze a holdfénynek a fanyűvőhöz.
    Nekem a legfőbb próblémám a fanyűvővel kapcsolatban, hogy vadászok miért nem fedtek fel egyett sem? Még az is előfordul, hogy emberre lőnek, nem, hogy ilyen fenevadra, ha létezik tuti ejtettek már el egyet, és hol akadhat el a legnagyobb valószínűséggel a hulla? A hatóságnál, se nem majom se nem ember, inkább elássák a kertben, a vadász meg örül, hogy nem büntetik meg, eladni nem tudja, ott hagyni nem lehet, mert kiderül, hogy ő lőtte le a hullát, vagy ő ássa el vagy a hatóság szerintem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hallod nem tudom :) Múltkor mondta egyik ismerősöm, hogy azt a pletykát hallotta, hogy lakik Mátranovákon egy testileg fogyatékos gyerek, aki kicsit púpos, és mivel előregörnyedve jár leér a keze a térdéig. Ha ez a gyerek valós és elmegy az erdőbe, simán nézhetik fanyűvőnek :) A többi cifraság meg már csak hozzá adódott,

      Törlés
  2. Akkor érthető lenne, hogy miért nem lőtték még le. :D
    De azért ne feledjük el az észak-nyugati régi magyar emberfarkas észleléseket sem, azoknak is lehet köze a fanyűvőhöz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy Hany Istók megöregedett és ott jár-kel.:D

      Törlés
    2. :DDDDD ezen de jót nevettem most :DD

      Törlés